12.7.2010

יולי 12, 2010 ב- 10:37 am | פורסם בכללי | 2 תגובות

פוסטים על כלכלה הם אחת מנקודות הכשל של ההמלצות שלי. מכיוון שלמדתי כלכלה נדמה לי שאין לי הערכה מדויקת על מידת ההתמצאות והעניין בחומר של אנשים אחרים. ייתכן שההמלצות הראשונות כאן יהיו בשפה כלכלית מדי. אשמח לשמוע אם הן מעניינות אובייקטיבית או שסתם דמיינתי את זה כי אני מבינה את השפה.

תמר בן יוסף מרימה ידיים כשמדובר במלחמה של התחרותיות בשוק החופשי נגד הריכוזיות ומציעה לפנות לרגולציה. מעניין לקרוא דעה שונה מהרגיל- שהריכוזיות בשוק היא לא רק תוצאה של שחיתות ומזימות נגד האיש הפשוט אלא מאפיין מבני של המשק הישראלי: לבטל את הריכוזיות ואת חום יולי אוגוסט.

שחר, שבטעות קראתי לו קודם בשם שונה ואני מצטערת ממש, כתב לאחרונה שני פוסטים מעולים על נושא שלא יצא לי לקרוא עליו הרבה: חינוך פיננסי. בראשון הוא מוצא שברקסים הם ייתרון הן כשמדובר בחיכוך הכלכלי והן כשהנושא הוא חיכוך פיזיקלי. הרחבת ההקבלה בין התחומים מעניינת כמעט כמו הטיעון עצמו. בשני הוא מבהיר שהעולם הפיננסי הוא משחק שלא קשור מהותית לאלמנטים אחרים בכלכלה, הבהרה שחיפשתי בעבר ולא נמצאה לי כשעמדתי מול חברים או תלמידים נלהבים פיננסית ולא מצאתי דרך לצנן אותם.

נמשיך עם כלכלה אל שאלת גבולות הקניין הרוחני: טל גוטמן מ"קורות ממלכת עילם" כותב פוסט מופתי המשווה בין עולם הקוד פתוח מול תוכנות קנייניות למצב בתחום החקלאות המספק מצרכים בסיסיים הרבה יותר לקיום האנושי. גם אם אתם לא כלכלים, נסו לקרוא בכל זאת.

יואב בלום מציג פרויקט ערכי ומשעשע: איך לבגוד בבן הזוג ללא רגשות אשם. אתם בטח מבינים שאם אני המלצתי על זה לא צריך להבין את זה כפשוטו אבל יותר כיף לקרוא על זה שם אז תקראו שם ותחליטו אם מצפוני השתבש עלי.

יובל דרור כותב שני פוסטים קלילים של ביקורת עיתונות. באחד הוא תוהה למה לשלוח כתבים מבריקים ויקרים של דהמארקר לתחקיר מעמיק של יום בילוי שמסקנתו הידועה מראש היא שיאכטות זה כיף ובשני הוא סופר כמה פעמים שמענו את הביטוי "בשנה הבאה" בהבטחות פוליטיות ולא קרה שום דבר. תגובה שאהבתי- הבלונדינית הסודית על עניין היאכטות: "אחרי שבמוסף הספורט של ידיעות ראיינו מומחה! שהצהיר בוודאות!! שתמנונים לא מבינים בכדורגל!!! אני לא חושבת שיש איזושהי כתבה שתגרום לי אי פעם לתהות "מה זה בדיוק צריך להיות"".

לסיום: מלשינון חניה- על המצאה חדשה שמאפשרת לאנשים לעזור זה לזה במציאת חניה. פוסט חדש בחורים ברשת.

2 תגובות »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. אפרת,
    תודה רבה על ההפניות ועל השבחים לשני הפוסטים שלי. הם חשובים לי במיוחד בהינתן הרקע הכלכלי שאת מצהירה עליו כי ההיכרות שלי את התחום היא מוגבלת מאוד ולא תמיד אני משוכנע שאני מבין על מה אני מדבר.
    מה שכן, למרות שכבר הצהרתי בעבר על חיבתי הגלויה לאבנר קשתן ול"אקלקטיקה אהובתי", אני איני הוא, והבלוג שלי אינו הבלוג שלו.

    • אני ממש מצטערת ומתפדחת כאחד. לא יודעת למה התבלבלתי ביניכם, אולי בגלל צבעים דומים של הבלוגים. תיקנתי מה שיכולתי.
      בעניין הרקע הכלכלי, באוניברסיטה באמת לומדים על חיכוך הרבה- בעד ונגד. אתה מדייק אבל לא מדבר בשפה של האוניברסיטה וזה מרענן. זכורים לי במיוחד שיעורים על אבטלה בהקשר הזה. מקובל ששיעור אבטלה נמוך מדי הוא גם בעייתי, ומי שאמר את זה לא היו רק מעסיקים שחיפשו חלופות זולות יותר לעובדים שלהם. יצירת אבטלה מכוונת, כמו למשל באמצעות דמי אבטלה, מאפשרת לאנשים לנשום, להתארגן ולהכשיר את עצמם למקצועות שווים או חדשניים יותר. על ההקבלה שעשית בין פיזיקה לכלכלה דווקא לא שמעתי קודם, למרות שעכשיו היא נראית לי מתבקשת.

      על ההפרדה בין משחקי כלכלה לכלכלה אמיתית לא למדתי אבל זה נשמע לי מעניין.


להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום.
Entries וכן תגובות feeds.

